Tiesňová linka 112 zatiaľ v tomto roku zaznamenala viac než osemstotisíc volaní

453010_gettyimages 1168323175 676x441.jpg

1.12.2020 (Webnoviny.sk) – Počas prvých 10 mesiacov tohto roku operátori tiesňovej linky 112 zaznamenali viac ako 840-tisíc volaní, prijali viac ako 12-tisíc SMS správ a takmer dvetisíc volaní prostredníctvom e-Callu z automobilov. Pri príležitosti národného dňa linky 112 o tom informoval rezort vnútra.

„Na základe štatistických výstupov prichádza najviac volaní na 112-tku v piatok a v sobotu, a to najčastejšie z Košického kraja, najmenej z Trenčianskeho,“ skonštatovalo ministerstvo.

Štyria operátori na stredisku

Rezort pripomína, že na Slovensku existuje osem koordinačných stredísk Integrovaného záchranného systému (IZS), a to vo všetkých krajoch.

„Pri volaní na tiesňovú linku 112 je volajúci automaticky presmerovaný na krajské koordinačné stredisko IZS podľa územnej príslušnosti. Na každom z koordinačných stredísk slúžia štyria operátori 112, ktorí sa striedajú v 12-hodinových zmenách,“ informovalo ministerstvo.

Aj bez SIM-ky alebo signálu

Európske číslo tiesňového volania 112 je podľa rezortu vnútra jediné tiesňové číslo, z ktorého je možné vyžiadať si pomoc aj z telefónov bez SIM karty alebo z oblastí, kde volajúci nemá signál svojej domovskej mobilnej siete.

„Za zneužitie linky tiesňového volania 112 môže byť uložená pokuta až do výšky 1 659 eur. Ak niekto na linku 112 oznámi poplašnú správu, ktorá nie je pravdivá a spôsobí tak nebezpečenstvo vážneho znepokojenia, dopúšťa sa trestného činu šírenia poplašnej správy,“ dodalo ministerstvo.

Viac k témam: IZS Integrovaný záchranný systém, záchranári
Zdroj: Webnoviny.sk – Tiesňová linka 112 zatiaľ v tomto roku zaznamenala viac než osemstotisíc volaní © SITA Všetky práva vyhradené.

1. decembra 2020

Odporúčané články