RegioJet požiadal o licencie na autobusy k vlakom na východe

Nové autobusové linky súkromného dopravcu RegioJet budú nadväzovať na príchody a odchody jeho vlakov v Kysaku jazdiacich medzi Košicami a Prahou, resp. Bratislavou.BRATISLAVA 14. júna (WebNoviny.sk) – Spoločnosť RegioJet, a.s. požiadala o licencie na prevádzku dvoch autobusových liniek na východe Slovenska. Budú nadväzovať na príchody a odchody vlakov súkromného prepravcu v Kysaku jazdiacich medzi Košicami a Prahou, resp. Bratislavou. Ako spoločnosť v utorok informovala, nové autobusové linky majú spojiť Kysak s Prešovom a so Svidníkom.

„Plánujeme aj spoje z Kysaku do Bardejova, ktoré by nadväzovali na vlaky z Bratislavy a Prahy a obsadiť plánujeme aj významnú trasu medzi Košicami, Michalovcami, Humenným a Sninou,“ povedala riaditeľka autobusovej dopravy RegioJet Ivana Kašická. Všetky nové plánované trasy vzišli z podnetov cestujúcich po nedávnej ankete, z ktorej vyplynulo, že najväčší záujem o žlté autobusy je práve na východnom Slovensku. Ak by podľa Kašickej všetko vyšlo, ako plánujú, na východnom Slovensku podľa nej vznikne dvadsať nových autobusových spojení s prevádzkou každý deň.

„Chceme prepojiť mestá na východnom Slovensku so stanicami našich vlakov. Tie síce v súčasnosti premávajú do Kysaku či Košíc, ale pre cestujúcich, ktorí pokračujú ďalej na východné Slovensko, chceme zabezpečiť garantovaný prípoj priamo od alebo k ich vlaku RegioJet,“ uviedol majiteľ RegioJetu Radim Jančura.

Autobusy budú priamo nadväzovať na vlaky

Všetky autobusy, ktoré plánujú zaviesť, budú podľa neho priamo nadväzovať na príchody a odchody vlakov prepravcu. „Rešpektovať budú aj ich prípadné meškania,“ dodal. RegioJet sa chce v priebehu niekoľkých rokov stať domácim sieťovým dopravcom, ktorý prepojí významné mestá na Slovensku podobne ako v Českej republike.

RegioJet v diaľkovej železničnej doprave prevádzkuje dva páry vlakov medzi Prahou a Košicami (jeden denný a nočný v každom smere, teda spolu štyri spoje), jeden pár vlakov Praha – Žilina – Martin – Zvolen a tri páry vlakov Bratislava – Žilina – Košice a späť. Nočné vlaky prepravcu za rok ich fungovania medzi Prahou a Košicami prepravili vyše 215 tisíc cestujúcich.

Na Slovensku je opačný trend ako na Západe

Trend na Slovensku a v Česku je podľa spoločnosti úplne opačný ako v západnej Európe, kde zažívajú nočné vlaky so spacími vozňami skôr útlm. Medzi Slovenskou a Českou republikou záujem o ne rastie. Nočné vlaky najprv jazdili trikrát týždenne, od decembra minulého roka jazdia každodenne. Spoločnosť nasadzuje v nočných vlakoch v najvyťaženejších dňoch štrnásť vozňov.

Spoločnosť RegioJet, a. s. so sídlom v Bratislave bola založená v októbri 2010, má základné imanie 25 tis. eur a jej akcionárom je česká spoločnosť Student Agency, k. s. so sídlom v Brne. RegioJet začal prevádzkovať osobnú vlakovú dopravu na objednávku štátu na trati Bratislava – Dunajská Streda – Komárno v marci 2012, diaľkové komerčné vlaky na trase Praha – Žilina – Košice v októbri a Bratislava – Žilina – Košice v decembri 2014, diaľkovú autobusovú linku Banská Bystrica – Nitra – Bratislava vo februári 2015 a medzištátnu autobusovú linku z Bratislavy do Viedne vlani v novembri.

Zdroj: WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené.

14. júna 2016

Odporúčané články