Na podujatí sa predstavia napríklad Ylvis, Birdy, Chiki liki tu-a, Slaves, Dillon, Garage, Laura a její tygři, Polemic, Chór vážskych muzikantov, Bez ladu a skladu a mnohí ďalší.
BRATISLAVA 7. decembra (WebNoviny.sk) – Organizátori festivalu Pohoda v stredu ohlásili ďalšie novinky v programe. Podujatie sa bude konať od 6. do 8. júla na letisku v Trenčíne.
Návštevníci a návštevníčky sa môžu tešiť napríklad na koncertné prevedenie albumu Bolo nás jedenásť (1981), ktorý nahrali Milan Lasica a zosnulí Július Satinský a Jaroslav Filip.
Filipove party preberie jeho Dorota Nvotová
Na Pohode predstavia skladby z legendárnej nahrávky Milan Lasica, Filipove party preberie jeho dcéra Dorota Nvotová a Satinského zas ďalší hostia. O hudobný sprievod sa postarajú bubeník Martin Valihora, basgitarista Marek Minárik, gitarista Dano Salontay a ďalší. Vo štvrtok dostane priestor okrem toho aj nórske duo Ylvis, ktoré sa predstaví s konceptom The Expensive Jacket Tour. Súrodenecká formácia má na konte skladby ako The Fox, Stonehenge, Jan Egeland či The Cabin.
„To čo robia Ylvis, je geniálne. Už dlhšie ich pesničky používame pri príprave Pohody ako dokonalé antidepresívum, toľko kreativity a nadhľadu som v hudbe nepočul roky. Aj keď prístup je iný, ľahkosťou a vtipom sú pre mňa medzinárodnou súčasnou obdobou legendárneho albumu Bolo nás jedenásť tria Lasica, Satinský, Filip. Lepší úvod 21. ročníka si nedokážem predstaviť, na tento booking som obzvlášť hrdý – aj v kontexte toho, že sme historicky prvým európskym podujatím mimo Škandinávie, na ktorom Ylvis potvrdili svoje hranie,“ uviedol riaditeľ podujatia Michal Kaščák. „Bolo nás jedenásť považujem za najlepšiu platňu slovenskej hudby a viem, že nie som sám. Chceli sme ju uviesť na Pohode už dávnejšie, potvrdením Ylvis bolo rozhodnuté. Veľmi ma teší nadšená reakcia majstra Lasicu,“ dodal.
Medzi nováčikov patria Birdy či Chiki liki tu-a
Medzi nováčikov v line-upe patria aj anglická speváčka Birdy, rodáčka z Brazílie pôsobiaca v Nemecku Dillon, ktorá vystúpi spolu so slovenským ženským zborom, ďalej aj C Duncan, Resisters, Elektro Guzzi alebo Chiki liki tu-a. Prídu aj punkoví Slaves z Anglicka. „Slaves sme videli naživo na konferencii International Festival Forum, kde agenti predstavujú festivalovým promotérom svoje najhorúcejšie kapely. Hrali poobede pred účastníkmi konferencie a aj z tejto akcie dokázali spraviť strhujúcu punkovú tancovačku. Určite šlo o najlepší koncert jesene 2016. Isaac Holman je bubenícky génius, ktorý šľape ako dobre naolejovaný pneumatický buchar, okrem toho stíha spev a mimoriadne tanečné kreácie. Výnimočná kapela, punk určite nie je mŕtvy,“ vyhlásil Kaščák. Organizátori už predtým potvrdili, že na festivale zahrá aj anglická indierocková kapela Alt-J.
Jeden z festivalových dní bude patriť aj spomienke na Pohodu z roku 1997. Na jednom pódiu sa predstavia interpreti, ktorí vystúpili na festivale v roku 1997. Patria medzi nich Auktyon, Garage, Laura a její tygři, MCH Band, Polemic, Chór vážskych muzikantov, projekt Flow spoluzakladateľa Pohody Mária Michnu a Bez ladu a skladu, kde spieva Michal Kaščák.
Myšlienkou vizuálneho konceptu je oslava pestrosti
Na vizuálnom koncepte festivalu spolupracujú Milk Design Directors spolu s duom Craig & Karl. „Základnou myšlienkou nášho vizuálneho konceptu je, že Pohoda je oslavou pestrosti a rôznorodosti, miešanie najrôznejších žánrov, chutí a kultúr. Peknou metaforou je prirovnanie k balíku cukríkov – obsahuje mnoho rozličných tvarov a chutí, z ktorých si na festivale môžete vybrať to svoje, známe alebo naopak s veľkou chuťou objavovať niečo úplne nové z toho všetkého, čo vám Pohoda ponúka. Craig & Karl špeciálne pre Pohodu vytvorili balík unikátnych grafických elementov, z nich následne my v Milku nezávisle skladáme všetky vizuály. Vytvorili sme si z nich vlastne také malé ihrisko, je len na nás, ktoré elementy si vyberieme, ako ich skombinujeme a ktoré cukríky z toho pomysleného balíka si vyberieme. To nám na jednej strane dáva obrovskú paletu možností hrať sa a pritom vďaka svojmu nezameniteľnému štýlu umožňuje okamžite identifikovať Pohodu bez toho, aby sa jej vizuálny prejav stal nudným alebo obťažujúcim,“ prezradil design director Martin Jenča.
Informácie pochádzajú od PR manažéra Pohody Antona Repku a z archívu agentúry SITA.
Zdroj: WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené.
7. decembra 2016