Kým podľa prieskumov patrí Kaufland v percentuálnom podiele medzi reťazce s najnižším zastúpením slovenských výrobkov, v skutočnosti ich predáva výrazne viac, ako väčšina konkurencie, tvrdia predstavitelia spoločnosti. Dôležité je preto podľa nich hovoriť aj o absolútnych počtoch slovenských produktov na pultoch.BRATISLAVA 14. júla (WebNoviny.sk) – Prieskumy o zastúpení slovenských výrobkov na pultoch obchodov na Slovensku s výsledkami v percentuálnych podieloch sú podľa jedného z obchodných reťazcov, spoločnosti Kaufland, skresľujúce a neobjektívne. Napríklad podľa nedávneho prieskumu Potravinárskej komory Slovenska (PKS) má byť práve Kaufland medzi reťazcami, ktoré majú na pultoch najmenší podiel slovenských výrobkov.
Kaufland si dal vypracovať vlastný prieskum
Podľa predstaviteľov spoločnosti však v skutočnosti ponúkajú aj o tisícky slovenských produktov viac, ako ich konkurenti, ktorí z prieskumov komory vyšli s lepšími výsledkami. Dôvod je jednoduchý. Na väčšej predajnej ploche v porovnaní s konkurenciou ponúkajú celkovo výrazne širší sortiment, a tým pádom aj viac slovenských výrobkov.
Potvrdil im to vlastný prieskum, ktorý si dali vypracovať agentúrou GfK, ktorá skúmala tieto údaje aj pre potravinársku komoru. Zastúpenie slovenských výrobkov v šiestich reťazcoch Billa, CBA, Coop Jednota, Kaufland, Lidl a Tesco dali preskúmať rovnakou metodikou, ako to agentúra robila pre PKS.
Rozdiel bol v tom, že rozšírili sledované kategórie produktov z 15, ako to bolo v prieskume pre komoru, na 32. Kým percentuálne podiely zastúpenia slovenských výrobkov na pultoch sa v porovnaní s prieskumom potravinárov výraznejšie nemenili, absolútne počty produktov zo Slovenska na pultoch podľa Kauflandu ukázali, že najviac ich poskytuje vďaka väčším predajným plochám práve Kaufland a spoločnosť Tesco.
Dôležitým faktorom je celková šírka sortimentu
Podľa výsledkov prieskumu, ktorý pre Kaufland agentúra GfK realizovala od 30. mája do 26. júna tohto roku v 360 predajniach v celej krajine, dosiahol najvyšší percentuálny podiel slovenských výrobkov na pultoch reťazec Coop Jednota na úrovni 59 %. Nasledovali CBA s 48 %, Billa a Tesco zhodne s 42 % a najnižší podiel z menovaných reťazcov mali Kaufland s 37 % a Lidl s 14 %. Tieto čísla viac menej kopírujú výsledky prieskumu pre potravinársku komoru.
Kaufland však poukazuje na výsledky podľa absolútnych počtov slovenských produktov v ponúkanom sortimente, teda čísla, ktoré prieskum potravinárov neukazuje. Z týchto čísiel naopak vyplýva, že Kaufland spolu s Tescom ponúkajú slovenských produktov najviac, oba reťazce vyše 5300. Nasleduje Billa s vyše 2100 produktmi zo SR v ponuke, Coop Jednota so zhruba 1450 výrobkami, CBA s takmer 1140 produktmi a Lidl s vyše 650 slovenskými výrobkami. Percentuálny podiel tak podľa Kauflandu skresľuje fakt, že Kaufland ponúka až vyše 14 000 produktov.
„Veľmi dôležitým faktorom je celková šírka sortimentu. Tesco a Kaufland na svoju plochu dokážu fyzicky umiestniť väčší počet výrobkov. Tým pádom aj viac slovenských výrobkov,“ konštatoval na štvrtkovej tlačovej konferencii riaditeľ nákupu Kaufland Slovenská republika Richard Bendík. Ako doplnil hovorca Kauflandu Martin Gärtner, spoločnosť sa dlhodobo vyjadruje v zmysle, že nie je dobré a je skresľujúce, ak sa prezentujú iba percentuálne podiely slovenských výrobkov a bolo by vhodné uvádzať aj absolútne počty týchto produktov.
Zdroj: WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené.
14. júla 2016